Novi sudar robotaksija: Auto bez vozača pogrešno procenio kretanje drugog, kad je ukočio, već je bilo kasno
-
Kompanija pauzirala testiranje da bi sprovela istragu
-
Doneli odluku da nadograde softver za 270 vozila
-
Ovaj robotaksi ima specifičan dizajn, bez volana i papučica za gas i kočnicu
Sve je veći broj kompanija koje razvijaju robotaksi servise i čini se da budućnost zaista donosi autonomiju, vozila kojima će u potpunosti upravljati računari, dok ljudima vozačke dozvole možda neće ni trebati. Ipak, put do tog trenutka je dug i izazovan.
Pri razvoju i testiranju robotaksija jasno je kako bezbednost mora biti na prvom mestu, a iako iz Guglovog Vajma (Waymo) tvrde kako je njihova tehnologija koju su nazvali Vajmo Drajver najbolji i najbezbedniji vozač na svetu, robotaksiji su i dalje daleko od savršenstva.
Dovoljno je podsetiti na saobraćajnu nesreću pri testiranju Uberove autonomne tehnologije u kojoj je poginula jedna osoba (krivica je ipak na ženi vozačku, koja je iz bezbednosnih razloga bila za volanom), nakon čega je ova firma prodala svoje odeljenje za autonomnu vožnju, kao i nesreću nakon koje je jedna osoba ostala pod točkovima Cruise robotaksija. Nakon toga i ova je kompanija privremeno prekinula s razvojem autonomne tehnologije.
Među rastućim brojem kompanija koje razvijaju i testiraju robotaksije nalazi se i Amazonova kompanija Zuks (Zoox).
Nadogradnja softvera
Sredinom prošle godine bili su pod istragom zbog dve saobraćajne nesreće koje su izazvali automobili u kojima je testirana njihova tehnologija. Bez razloga su naglo zakočili u vožnji, zbog čega su ih automobili koji su se nalazili iza udarili. Srećom, u tim nesrećama niko nije teže povređen, piše Zimo, pozivajući se na CNBC.
Zuksov autonomni automobil nedavno je učestvovao u novoj saobraćajnoj nesreći u Las Vegasu - njihovo je vozilo pogrešno procenilo kretanje drugog automobila koji se isprečio na putu. Robotaksi je zakočio, ali već je bilo kasno tako da je sudar, kako su naglasili iz Zuksa, bio neizbežan.
Nakon toga kompanija je pauzirala svoja testiranja kako bi sprovela istragu, a nakon istrage odlučili su da nadograde softver za svojih 270 robotaksija kako se slična stvar ne bi ponovila u budućnosti. Nadograđen je sistem automatskog upravljanja koji je mogao neispravno da proceni kretanje drugih automobila, što je uticalo na povećanje rizika od saobraćajnih nesreća.
Inače, za razliku od Vajmovih i drugih autonomnih vozila koja zaista izgledaju kao klasični automobili, Zuksova vozila imaju specifičan dizajn, bez volana i papučica za gas i kočnicu.
(Ubrzanje.rs/Zimo)