Srpske kompanije izlaze na neočekivano tržište: U ovoj azijskog zemlji postoji potražnja
Čak 44 odsto startapa planira da zakorači na isto tržište
-
Najveći broj startapa iz Srbije planira izvoz u Aziju, od čega najveći broj na tražište Mongolije
-
Organizatori Globalne nedelje preduzetništva kažu da postoji potražnja za srpskim proizvodima i uslugama u toj zemlji
-
StarTech je šestogodišnji projekat podrške inovacijama i digitalnoj transformaciji privrede
Najveći broj startapa u Srbiji planira izvoz na tržište Azije, odnosno 63 odsto startapa, a državni sekretar iz Ministarstva privrede Vladimir Arsenović istakao je da je Srbija zahvaljujući dobro obrazovanom kadru i geografskoj lokaciji najatraktivnija destinacija za investicije u regionu.
"Srbija je najatraktivnija investiciona destinacija u regionu, koja je privukla 4,5 milijardi evra stranih direktnih investicija u prošloj godini. Čak oko 60 odsto ovih investicija za ceo Zapadni Balkan, slilo se u našu zemlju", rekao je Arsenović na obeležavanju početka Globalne nedelje preduzetništva.
Dodao je da od velikog značaja mogu da budu kontakti sa investitorima iz zemalja Dalekog istoka i da je to prilika da im se uputi poziv da ulažu u našu zemlju.
Na obeležavanju Globalne nedelje preduzetništva i Pop-up Export Huba u Nišu u okviru projekta StarTech, saopšteno je da 44 odsto startapa planira da zakorači na tržište Mongolije zbog potražnje za njihovim proizvodom ili uslugom u toj zemlji i veličini tržišta, saopštili su organizatori.
Neki inovatori određena tržišta biraju i zbog manjka konkurencije i zbog jednostavnosti administrativnih procedura.
Direktor za konkurentnost i investicije u NALED-u Dušan Vasiljević rekao je da je ove nedelje Niš prestonica inovacionog preduzetništva u Srbiji i širom regiona.
Direktor Naučno-tehnološkog parka Niš Milan Ranđelović izjavio je da je nedavno potpisan sporazum o saradnji sa kineskom High-Tech zonom Hangdžou.
"Ovim dokumentom ojačali smo međusobnu povezanost, komunikaciju i razmenu zarad zajedničkog napretka. Koristeći se geopolitičkim i prednostima na polju industrije, sarađivaće u cilju poboljšanja digitalne ekonomije, i to na konceptima kao što su e-commerce, pametan grad, moderna logistika, plaćanje pametnim mobilnim uređajima", rekao je Ranđelović.
Na događaju je potpisan i Memorandum o saradnji između Naučno-tehnološkog parka Niš i NALED-a.
StarTech je šestogodišnji projekat podrške inovacijama i digitalnoj transformaciji privrede koji sprovodi NALED u saradnji sa Vladom Srbije, a koji finansira kompanija Philip Morris Srbija.
Opšti cilj programa je ubrzanje rasta srpskih kompanija i transformacija tradicionalne ekonomije u digitalnu, izvozno orijentisanu ekonomiju zasnovanu na znanju i inovacijama.
(Ubrzanje.rs/Tanjug)