• 0

Vreme čitanja: oko 4 min.

Lekcija koju Amerika može da nauči: Ova zemlja je pokazala kako se živi bez TikToka

Vreme čitanja: oko 4 min.

Zabrana ove platforme je otvorila put alternativama

  • 0
Indija TikTok Foto: Shutterstock
  • Zabrana u Indiji je dovela do novih mogućnosti koje vrede milijarde dolara

  • Indijski influenseri premestili su svoj sadržaj na platforme Instagram i Jutub 

  • Američki zvaničnici i zakonodavci dugo izražavaju zabrinutost da kineska vlada može da primora TikTok da joj preda podatke korisnika

Dok se fanovi TikTok-a u Sjedinjenim Državama brinu da će izgubiti pristup ovoj veoma popularnoj aplikaciji, sa drugog kraja sveta dolaze lekcije koje im mogu biti od koristi.

Predstavnički dom SAD u sredu je usvojio zakon koji bi mogao da dovede do zabrane TikTok-a širom zemlje. Iako aplikacija u kineskom vlasništvu neće uskoro nestati sa telefona Amerikanaca, mnogi od njenih 170 miliona korisnika u ovoj zemlji duboko su uznemireni.

Ali, evo šta treba da znaju: sasvim je moguće preživeti i napredovati u svetu bez TikTok-a. Samo pitajte najnaseljeniju naciju na planeti.

U junu 2020. godine nakon nasilnog sukoba na indijsko-kineskoj granici u kome je poginulo najmanje 20 indijskih vojnika, vlada u Nju Delhiju iznenada je zabranila TikTok i nekoliko drugih poznatih kineskih aplikacija.

"Važno je zapamtiti da, kada je Indija zabranila TikTok i više kineskih aplikacija, SAD je bila među prvima koji su pohvalili tu odluku. Bivši američki državni sekretar Majk Pompeo pozdravio je zabranu, rekavši da će ona vpodići suverenitet Indije', rekao je osnivač tehnološke veb stranice MediaNama iz Nju Delhija Nikil Pahva.

Dok je iznenadna odluka Indije šokirala 200 miliona korisnika TikTok-a u ovoj zemlji, u četiri godine od tada, mnogi su pronašli druge prikladne alternative.

"Zabrana TikTok-a dovela je do stvaranja mogućnosti vredne više milijardi dolara - 200 miliona korisničke baze trebalo je negde da ode", rekao je Pahva, dodajući da su na američke tehnološke kompanije bile te koje su iskoristile trenutak sa svojim novim ponudama, prenosi Si-En-En.

Do 2020. godine, TikTok je postao veoma popularan među Indijcima koji traže olakšanje od pritisaka strogih zatvaranja zbog kovida.

"Svako u Indiji želi da bude bolivudska zvezda, a TikTok je učinio da taj san postane moguć tako što je ljude, uključujući i one u malim gradovima, učinio zvezdama preko noći", rekao je Saptarši Rej, šef proizvoda Viralo, marketinške platforme za influensere sa sedištem u Bengaluru.

Nije trebalo mnogo da se otvore nove mogućnosti i prostori za njihovu kreativnost i komercijalne poduhvate.

Usledila je žestoka borba između američkih tehnoloških giganata i domaćih startapa kako bi se popunila praznina. U roku od nedelju dana od zabrane, Instagram u vlasništvu kompanije Meta je profitirao lansiranjem svoje kopije TikTok-a, Instagram Reels, u Indiji. Gugl (Google) je predstavio sopstvenu ponudu kratkih video snimaka, JuTub Šorts.

Domaće alternative kao što su MKS Taka Tak i Moj takođe su počele da primećuju porast popularnosti i priliv finansiranja.

Međutim, ti lokalni startapi ubrzo su propali, nesposobni da pariraju dometu i finansijskoj moći američkih firmi, koje cvetaju.

Pozivajući se na nezavisne nalaze konsultantske firme Okford Ekonomiks, portparol Gugla je rekao da je JuTub kreativni ekosistem doprineo oko 2 milijarde dolara indijskoj ekonomiji 2022. godine.

Prema Reju, indijski kreatori sadržaja brzo su premestili sav stari sadržaj koji su snimili za TikTok na Instagram Rils i JuTub Šorts.

"Neki influenseri su postavljali sedam snimaka dnevno i dobijali četiri do pet miliona pretplatnika godišnje", rekao je.

Ipak, nisu svi bili u mogućnosti da steknu značajne pratioce na ovim platformama.

"Mnogi korisnici i kreatori skliznuli su u dubok, mračni prostor nakon zabrane, a neki još uvek nisu izašli iz njega", rekao je Klajd Fernandes, izvršni direktor-menadžment umetnika u Opraahfk, kompaniji za marketing i menadžment influensera.

Američki zvaničnici i zakonodavci dugo su izražavali zabrinutost da bi kineska vlada mogla primorati TikTok-ovu roditeljsku kompaniju BajteDens da preda podatke prikupljene od američkih korisnika.

Stručnjaci za sajber bezbednost kažu da zabrinutost za nacionalnu bezbednost oko TikTok-a ostaje uglavnom hipotetička. Indijski stručnjaci, međutim, kažu da uklanjanje TikTok-a iz nacionalnog digitalnog života nije rezultiralo sigurnijim prostorom za one koji koriste društvene mreže.

"Nisam baš siguran da uklanjanje TikTok-a pravi razliku  u prostoru pretnji sajber bezbednosti. Osim ako ne dođe do promene u svesti korisnika o softveru koji je na njihovim telefonima ili o onome što preuzimaju sa otvorenog interneta, malo je verovatno da će se to promeniti", rekao je Vivan Šaran, partner konsultantske firme Koan Advajsori Grup sa sedištem u Delhiju.

Američki zakonodavci takođe strahuju da bi aplikacija mogla poslužiti kao alat Pekingu za širenje propagande, dezinformacija ili neželjenog uticaja na Amerikance. Međutim, uklanjanje TikTok-a nije izolovalo Indijance od tih pretnji.

"Što se tiče sadržaja i dezinformacija, jasno je da se još uvek moramo boriti sa ozbiljnim problemima kao što su dipfejk itd, sa ili bez TikTok-a. Uopšteno gledano, teško je videti koji se deo rizika se značajno menja, pod pretpostavkom da je TikTok zasigurno problematičan", rekao je Šaran.

(Ubrzanje.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari