Vreme čitanja: oko 2 min.
Kompromis odneo šalu: Izašla jeftinija verzija Jutjuba, pretplata manja, ali korisnici "ostaju kratki"
Vreme čitanja: oko 2 min.
Jeftinija pretplata povoljnija za skoro 2 evra

-
Premium Lite duže je testiran
-
Iz kompanije kažu da će se "većina" videozapisa prikazivati bez oglasa
-
Nažalost, ljubitelji muzike neće biti zadovoljni
Dve stvari na koje se većina korisnika Jutjuba godinama navikla, a reč je o skoro tri milijarde ljudi mesečno, jesu da je besplatan, ali i da iskustvo gledanja videa konstantno prekidaju reklame. Kompanija je predstavila rešenje za problem s reklamama, ali problem je što to rešenje nije besplatno, pa ako želite nesmetano da uživate u sadržaju na Jutjubu, morate da plaćate pretplatu od 9,55 evra mesečno.
Ta pretplata u SAD iznosi 13,99 dolara mesečno, a na tom tržištu Jutjub je sada predstavio i lite verziju pretplate koja je – jeftinija.
Nakon dužeg perioda testiranja Premium Lite, kompanija je sada i zvanično predstavila ovu opciju koja je znatno jeftinija i košta 7,99 dolara (oko 7,69 evra) mesečno. Iz ove kompanije kažu da će se s takvom pretplatom "većina" videozapisa prikazivati bez oglasa. Nažalost, ljubitelji muzike neće biti zadovoljni, jer se u kategoriju videa bez oglasa ne ubrajaju muzički spotovi, tako da će se, čak i ako plaćate lite pretplatu, reklame i dalje prikazivati prilikom gledanja spotova.
Nekoliko kompromisa
Ali to nije jedini kompromis u odnosu na skuplji pretplatnički paket Premium. Osim što pretplatnici YT Lite nemaju pristup YT Music, a unutar te aplikacije će im se prikazivati oglasi, s jeftinijom pretplatom nećete moći ni da preuzimate video i muziku za slušanje offline, kao ni da reprodukujete muziku u pozadini.
Iz Jutjuba su, kao objašnjenje za uvođenje jeftinijeg pretplatničkog paketa, naveli da žele da pronađu pravi balans opcija i pogodnosti za korisnike koji žele većinu videa da gledaju besplatno – bilo da je reč o videoigrama, komediji, kuvanju ili učenju, dok oni koji žele dodatne benefite i uživanje u muzici bez reklama moraju da plate još višu cenu.
S obzirom na to da mnogi često koriste Jutjub upravo za gledanje muzičkih spotova, sigurno neće biti oduševljeni činjenicom da im ni plaćanje niže pretplate neće omogućiti uživanje u spotovima bez prekida reklamama. S druge strane, za one koji najviše vremena provode gledajući videe influensera i sličan sadržaj, lite pretplatnički paket mogao bi da bude zanimljivo rešenje.
Gugl će u početku pretplatnički plan Premium Lite ponuditi samo na američkom tržištu, a nakon toga namerava da ga proširi na još nekoliko tržišta na kojima je ranije već testiran, poput nemačkog, tajlandskog i australijskog.
(Ubrzanje.rs/Zimo)
Video: Gobran u zvaničnoj poseti Srbiji: Poziv domaćim kompanijama da se otvore za novo tržište
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rover
Ili jednostavno instalirate brave browser i poboljsate iskustvo gledanja.
Podelite komentar