"Šta će mi četbot kad imam dobar sajt?": Stručnjak dao odgovor od kog zavisi napredak srpskog biznisa

Vreme čitanja: oko 3 min.

Srpskim privrednicima predstavljena inovativna tehnološka rešenja u cilju unapređenja poslovanja

Foto: Shutterstock.com
  • Održano predavanje u prostorijama Privredne komore Srbije

  • Predavanje o unapređenju poslovanja uz pomoć naprednih tehnologija namenjeno je zainteresovanim pravnim licima

  • Prisutnima se obratili predstavnici vodeće tehnološke kompanije Daktela

Zašto treba da imam četbot kada je moj (web) sajt dobar, pitanje je kojim se šef Global AI tima češke softverske kompanije Daktela, Majkl (Michal) Roušar obratio prisutnima. Na predavanju o unapređenju poslovanja uz pomoć napredne tehnologije zasnovane na veštačkoj inteligenciji Roušar je bio jedan od predavača. U prostorijama Privredne komore Srbije (PKS) okupljenim predstavnicima domaćeg biznisa dao je odgovor.

"Zato što su ljudi isuviše lenji da potraže informaciju. Lakše je pitati", ocenio je.

Dalje je naveo da se uvođenjem četbota (chatbot) u komunikaciju sa klijentima rešava pitanje njihovog zadovoljstva, koji bi na odgovor imejlom mogli čekati "dva dana, dve nedelje", te da se obraćanjem četbotu taj postupak krati na dva minuta.

Četbot je dostupan 24 sata nedeljno, a pored toga ima i značajnu prednost u odnosu na razgovor sa agentom - koji, kako ponovo dodaje jasno "ljudsko" ograničenje, ima svoje radno vreme - jeste taj što moguće poslati sliku.

O zadovoljstvu korisnika govorio je i na osnovu istraživanja. Ističe da je dosad korišćeni model prevaziđen, te da se 76 odsto ispitanih u Češkoj, odakle je Daktela, i susednoj Slovačkoj izjasnilo protiv uvreženog rešenja prilikom stupanja u vezu sa kol centrom. Misli se na odabiranje određenog servisa klikom na neki broj posle čega se javlja operater s kojim počinjete novi razgovor.

"Ko još želi da klikće brojeve? - Niko", kazao je.

O tome šta se smatra najvećom pretnjom za biznis u budućnosti govorio je i jedan od osnivača Daktela David Hajek. Prema istraživanjima, na prvom mestu upravo je, smatraju ispitanici, preteći uticaj veštačke inteligencije.

Dakltela je, inače, softverska kompanija koja kompanijama pruža sopstvena rešenja za komunikaciju sa korisnicima i upravljanje korisničkim iskustvom, kao i za komunikaciju unutar kompanija. Postoji duže od 18 godina, a od 2023. imaju ekspozituru i u Srbiji.

"Ono što Daktela kao platforma omogućava jeste da izaberete jedan od deset ili više kanala komunikacije, proverite tržište i otvorite kol centar i u odnosu na to automatizujete proces. To su tri koraka koja vam omogućavaju da u roku od mesec dana imate novo tržište", rekao je direktor ovdašnje ekspoziture Dušan Ilić.

U uvodnom obraćanju na današnjem predavanju govorio je i Filip Mrdak iz Centra za digitalizaciju Privredne komore Srbije. Istakao je da CDT postoji šest godina, te da je nastao iz potrebe da poveže kompanije koje treba da prođu digitalnu transformaciju sa drugim firmama koje to mogu da im omoguće, ističući da 80 odsto domaćih kompanija ne zna dovoljno o tom procesu, neophodnom da se kompanija približi današnjim potrebama korisnika.

Mrdak: Četbot u Srbiji se koristi samo na početnom nivou

Filip Mrdak iz Centra za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije izjavio je danas za Tanjug da su četbotovi odskora vrlo primenljivi u poslovnim krugovima u Srbiji, ali da se i dalje koriste samo na početnom nivou.

"To je tehnologija koja, kao i sve druge koje imaju primese veštačke inteligencije u sebi, služi da unapredimo svoje poslovanje i takvu tehnologiju treba da doživimo kao benefit, koji nam može omogućiti da na bolji način dođemo do novih kupaca", rekao je Mrdak.

Ocenio je da četbotovi kompanijama mogu omogućiti unapređenje poslovanja, ali samo ukoliko se pametno koriste.

Na pitanje da li su privrednici u Srbiji u strahu od korišćenja veštačke inteligencije, Mrdak navodi da je to uvek slučaj kad su u pitanju nova tehnološka rešenja.

"Mi smo pre šest godina kada smo počeli sa radom zaista imali problem da privučamo kompanije da se digitalno transformišu, pričamo o rešenjima koje nemaju u sebi rešenja bazirane na veštačkoj inteligencij. Vremenom su shvatili da bez tehnologije neće moći da napreduju na tržištu i biće ne samo manje konkurentni, već će praktično nestati", kazao je Mrdak.

(Ubrzanje.rs)