Velika promena za Instagram: Obradovaće joj se oni koji su dali otkaz ili "korpu", ima i jedna loša vest
Da li vam je potreban reset?
-
Novoj opciji će se obradovati svi koji su u fazi promene u životu
-
Mogućnost restarta algoritma i dalje je u fazi testiranja, uskoro treba da bude globalno dostupna
-
Prvi čovek Instagrama ovu promenu nazvao "velikom stvari", a čini se da korisnici prvih nedelja neće biti presrećni zbog nje
Kao i sve druge društvene mreže, Instagram koristi algoritam koji konstantno uči o svojim korisnicima, te na temelju njihove aktivnosti prikazuje sadržaj za koji smatra da bi im mogao biti zanimljiv. Vremenom se interesovanja korisnika menjaju i nešto što im je bilo zanimljivo pre nekoliko meseci, možda im više nije toliko važno. Takođe, ponekad prate određene profile i teme samo zbog posla, a ako promene posao i taj im sadržaj postane nezanimljiv, algoritam će ga i dalje predlagati, barem neko vreme.
Za takve situacije, Instagram priprema jednu novu opciju. Za početak su počeli s testiranjima, dok bi "uskoro" ta opcija mogla biti dostupna globalno.
Reč je o mogućnosti potpunog restarta algoritma, odnosno njegovog vraćanja na početne postavke. Kako je objasnio prvi čovek Instagrama Adam Moseri, to je velika stvar i nije nešto što bi ljudi mogli često da rade, ne samo onda kada više nisu zadovoljni svojim iskustvom korišćenja te društvene mreže.
Reset će se odnositi na sadržaj koji se prikazuje na glavnoj stranici Instagrama, kao i na stranicama Reels i Explore. Takođe, nakon resetovanja algoritma, korisnici će imati opciju pregleda osoba koje prate na toj društvenoj mreži kako bi mogli jednostavno da prestanu da pratie profile čiji im sadržaj više nije bitan, niti zanimljiv.
Korisnici se na početku ipak neće usrećiti jer će im, nakon vraćanja algoritma na početne postavke, Instagram biti manje zanimljiv, piše Zimo pozivajući se na Tech Crunch. Naime, Moseri kaže kako algoritam u suštini više neće znati ništa o korisniku, te će biti potrebno neko vreme dok ponovno nauči koji su njegovi interesi i u kakvom sadržaju korisnik uživa, tako da bi s vremenom to iskustvo trebalo da bude sve bolje.
S novom opcijom Instagram pruža još jednu mogućnost svojim korisnicima za većom kontrolom nad sadržajem koji im se prikazuje. Korisnici već sada mogu označiti objave koje ih zanimaju ili ne zanimaju, kako bi poručili algoritmu koliko su im one zanimljive ili nezanimljive, a takođe postoji mogućnost skrivanja objava koje sadrže određene riječi ili izraze.
Dok su te opcije napravljene kako bi bolje upravljali samo određenim preporukama sadržaja, iz Instagrama kažu kako s vraćanjem algoritma na početne postavke žele da omoguće upravljanje svim preporukama i sadržajem koji im se prikazuje tako da bi, nakon nekoliko nedelja korišćenja, taj sadržaj mogao izgledati potpuno drukčije u odnosu na razdoblje pre reseta.
(Ubrzanje.rs/Zimo)