• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prestaje sa radom najskuplja hrvatska onlajn prodavnica: Šta će biti sa reklamacijama i garancijama?

Vreme čitanja: oko 2 min.

Poslednju porudžbinu primila u utorak

  • 0
Online trgovina Foto: Shutterstock
  • Gigant Agrokor uložio u pokretanje prodavnice

  • Krah kompanije bio je i početak kraja Abrakadabre

  • Rasli i prihodi i gubici od brenda Abrakadabra

Internet prodavnica, u čije je pokretanje pre osam godina uloženo blizu deset miliona evra, primila je poslednju narudžbinu za kupovinu ovog utorka. Sa niskim prihodima i visokim gubicima, Abrakadabra se više ne uklapa u Fortenovine planove.

Kao rezultat strateških promena i fokusiranja na osnovne delatnosti, a na temelju dugoročnog poslovnog smera Grupe, kako je rečeno iz Fortenove, gasi se Abrakadabra, dosad najveća investicija u hrvatsku internet trgovinu. Prema tadašnjoj zvaničnoj verziji, Agrokor je 2016. u pokretanje svog webshopa uložio oko šest miliona evra (nezvanična verzija bila je za nekoliko miliona evra viša), s ambicijom da od njega dugoročno stvori jednog od vodećih igrača u onlajn trgovini u jugoistočnoj Evropi.

Na Abrakadabrinim internet stranicama kupci su nedavno obavešteni da će webshop prestati s poslovanjem zaključno s poslednjim danom avgusta, a poslednji dan za obavljanje kupovine na Abrakadabri bio je 12. avgust. Budući da je Abrakadabra bila trgovina neprehrambenim proizvodima među kojima je bila zastupljena i tehnička roba, koja podrazumeva obavezu trgovca za izdavanje garancije, kupcima je obećano da će brigu o svim pitanjima povezanima s garancijama, reklamacijama i isporukama narudžbina preuzeti korisnička podrška, koja će ostati aktivna još dve godine.

Iako je pokrenuta s planom da već u prvoj godini poslovanja ostvari prihod od prodaje od dvadesetak miliona evra, Abrakadabra nikada nije ni izbliza uspela da se približi tom iznosu. I početak njenog poslovanja bio je mnogo slabiji od očekivanog, a zatim se dogodio Agrokorov krah koji je, kako se sada pokazuje, bio i početak njenog kraja. Fortenovinoj firmi A007 Plus, koja je nosilac brenda Abrakadabra, prihodi su doduše postojano rasli u poslednjih pet godina (od 1,3 miliona evra 2019. do 5,3 miliona 2023), ali isto tako je postojano rastao i godišnji gubitak, koji je prošle godine premašio dva miliona evra.

Fortenovina formulacija da će "Abrakadabra voditi brigu i biti odgovorna prema svim svojim zaposlenima kojima je omogućen kontinuitet zapošljavanja", to bi trebalo da znači da će njenih 26 zaposlenih biti raspoređeno unutar Fortenova grupe, piše Lider.hr.

(Ubrzanje.rs)

Video: Pirotski đaci napravili startap kompaniju: Pokrenuli platformu Majstorski

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari