Vreme čitanja: oko 2 min.
Prestaje sa radom najskuplja hrvatska onlajn prodavnica: Šta će biti sa reklamacijama i garancijama?
Vreme čitanja: oko 2 min.
Poslednju porudžbinu primila u utorak
![Online trgovina Online trgovina](https://xdn.tf.rs/2021/12/23/shutterstock657496189-460x0.jpg)
-
Gigant Agrokor uložio u pokretanje prodavnice
-
Krah kompanije bio je i početak kraja Abrakadabre
-
Rasli i prihodi i gubici od brenda Abrakadabra
Internet prodavnica, u čije je pokretanje pre osam godina uloženo blizu deset miliona evra, primila je poslednju narudžbinu za kupovinu ovog utorka. Sa niskim prihodima i visokim gubicima, Abrakadabra se više ne uklapa u Fortenovine planove.
Kao rezultat strateških promena i fokusiranja na osnovne delatnosti, a na temelju dugoročnog poslovnog smera Grupe, kako je rečeno iz Fortenove, gasi se Abrakadabra, dosad najveća investicija u hrvatsku internet trgovinu. Prema tadašnjoj zvaničnoj verziji, Agrokor je 2016. u pokretanje svog webshopa uložio oko šest miliona evra (nezvanična verzija bila je za nekoliko miliona evra viša), s ambicijom da od njega dugoročno stvori jednog od vodećih igrača u onlajn trgovini u jugoistočnoj Evropi.
Na Abrakadabrinim internet stranicama kupci su nedavno obavešteni da će webshop prestati s poslovanjem zaključno s poslednjim danom avgusta, a poslednji dan za obavljanje kupovine na Abrakadabri bio je 12. avgust. Budući da je Abrakadabra bila trgovina neprehrambenim proizvodima među kojima je bila zastupljena i tehnička roba, koja podrazumeva obavezu trgovca za izdavanje garancije, kupcima je obećano da će brigu o svim pitanjima povezanima s garancijama, reklamacijama i isporukama narudžbina preuzeti korisnička podrška, koja će ostati aktivna još dve godine.
Iako je pokrenuta s planom da već u prvoj godini poslovanja ostvari prihod od prodaje od dvadesetak miliona evra, Abrakadabra nikada nije ni izbliza uspela da se približi tom iznosu. I početak njenog poslovanja bio je mnogo slabiji od očekivanog, a zatim se dogodio Agrokorov krah koji je, kako se sada pokazuje, bio i početak njenog kraja. Fortenovinoj firmi A007 Plus, koja je nosilac brenda Abrakadabra, prihodi su doduše postojano rasli u poslednjih pet godina (od 1,3 miliona evra 2019. do 5,3 miliona 2023), ali isto tako je postojano rastao i godišnji gubitak, koji je prošle godine premašio dva miliona evra.
Fortenovina formulacija da će "Abrakadabra voditi brigu i biti odgovorna prema svim svojim zaposlenima kojima je omogućen kontinuitet zapošljavanja", to bi trebalo da znači da će njenih 26 zaposlenih biti raspoređeno unutar Fortenova grupe, piše Lider.hr.
(Ubrzanje.rs)
Video: Pirotski đaci napravili startap kompaniju: Pokrenuli platformu Majstorski
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.