• 0
 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

200.000 domaćih privrednih subjekata nema veb-sajt: Digitalni indeks Srbije na pola od maksimuma, šta to znači

 ≫ 

Vreme čitanja: oko 2 min.

Taj indeks je viši u proizvodnim preduzećima, a niži u sektoru usluga

  • 0
Predrag Milićević, Nikola Jovanović Foto: Vojislav Vujanić
  • U istraživanju je učestvovalo 662 privredna subjekta

  • 79 odsto oreduzetnika i preduzeća komunikaciju i prezentaciju proizvoda i usluga radi putem društvenih mreža

  • Najkorišćeniji Fejsbuk

Dve trećine privrednih subjekata u Srbiji ima svoj veb-sajt. Koristi ga mahom za prezentovanje proizvoda i usluga, pokazali su rezultati istraživanja iz oktobra 2023. godine. Prema tom istraživanju, u kojem je učestvovalo 662 domaćih preduzetnika i preduzeća, digitalni indeks Srbije iznosi 46,97.

Šta to znači?

Indeks meri nivo tehnologija korišćenih u poslovanju, ističu stručnjaci koji su predstavili istraživanje - savetnik za marketing i komunikacije u RNIDS-u Predrag Milićević i direktor agencije Plum mark, specijalizovane za sprovođenje istraživanja tržišta u oblasti digitala Nikola Jovanović.

To dalje znači i da trećina privrednih subjekata u zemlji nema svoju internet stranicu, te da se u manjem broju slučajeva postojeća internet stranica nekog preduzeća ili preduzetnika koristi za komunikaciju ili kao kanal prodaje.

U zemlji je, navodi Jovanović, 330.000 preduzetnika i 130.000 preduzeća.

"Po strukturi, 50 odsto preduzetnika, a oko 20 odsto preduzeća nema svoj sajt. Ukupno, to je oko 170.000 preduzetnika i oko 25.000 preduzeća. Znači, 200.000 privrednih subjekata u našoj zemlji nema internet sajt", navodi on ističući da je digitalni indeks Srbije ne govori pohvalno o poslovnom sektoru zemlje.

"Vidimo da je Srbija negde na pola od maksimuma, to nam govori da je naš poslovni sektor u ovoj oblasti na jednom nivou koji nije baš za pohvalu."

Čemu služi?

Milićević objašnjava da se popunjavanjem ankete od 14 pitanja na veb-sajtu projekta индекс.срб može dobiti digitalni indeks svakog preduzeća.

Predrag Milićević, Nikola Jovanović Nikola Jovanović i Predrag Milićević / Foto: Vojislav Vujanić

"Da se poredite sa prosečnim indeksom u Srbiji i sa sličnim firmama. Ako radite u Vojvodini, koji je indeks firmi koje rade u Vojvodini? Ako ste mala firma, koji je indeks malih firmi u Srbiji? Alko imate do deset zaposlenih, ne možete da se poredite sa nekim ko ima 250 zaposlenih, samo sa firmom iste veličine", kaže navodeći šta taj broj omogućava.

Predstavljajući metodologiju istraživanja, Jovanović je naglasio i podatak da preduzeća koja posluju 3-10 godina imaju značajno niži nivo od tog proseka.

"On iznosi 19,25. Taj indeks je viši u proizvodnim preduzećima (50,82), a niži u sektoru usluga (44,11). Značajno je viši kod preduzeća koja primarno posluju sa inostranstvom 58,26. Ima puno prostora za poboljšanje", naveo je.

Dodaje da najveći broj firmi komunikaciju i prezentaciju radi putem društvenih mreža, 79 odsto.

"Osamdeset odsto firmi koristi Fejsbuk, 8,5 odsto koristi TikTok, a Iks koristi tek 8 odsto", kaže ističući i podatak da Linkdin, kao jedinu službenu mrežu, korsiti manje od trećine, 31 odsto.

Projekat je predstavljen na 15. konferenciji Dan internet domena Srbije – DIDS 2025.

(Ubrzanje.rs)

Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari