Vreme čitanja: oko 5 min.
Otvoren srpski paviljon na izložbi EXPO Osaka, prvog dana primio 10.000 posetilaca: Fotografije na rubu mašte
Vreme čitanja: oko 5 min.

-
"EXPO 2025 Osaka" održava se od 13. aprila do 13. oktobra 2025. godine u Osaki (Japan)
-
Srbija je jedina zemlja Zapadnog Balkana koja ima samostalni paviljon
-
95 odsto konstrukcije reciklabilno, a više od 80 odsto je ponovo moguće iskoristiti u izgradnji
Simboličnim presecanjem vrpce juče je zvanično otvoren paviljon Srbije na svetskoj izložbi EXPO 2025 u japanskom gradu Osaka koji nosi naziv "Društvo igre" (Society of play) i predstavlja inovativnu građevinsku konstrukciju koju čine održivi eko materijali.
Generalni komesar Srbije za EXPO 2025 Žarko Malinović istakao je da je Republika Srbija na vreme otvorila svoj paviljon za posetioce u Osaki na svetskoj izložbi i naveo da će on biti most koji povezuje dva Ekspa – u Osaki i Beogradu.
Malinović je rekao da je srpski paviljon jedini na Ekspu koji ima vertikalnu, živu baštu i najzeleniji je na ovoj svetskoj izložbi.
"Srbija je jedina zemlja Zapadnog Balkana koja ima samostalni paviljon. Time šaljemo jasnu poruku da je Srbija jednako sposobna kao i najrazvijenije zemlje na svetu i da se takmiči u prvoj ligi. Verujemo da će u ovih šest meseci više od milion ljudi posetiti naš paviljon i da će uživati i igrati se zajedno sa nama jer ta igra je ljudska supermoć koja će društvo u budućnosti učiniti mnogo otpornijim na izazove koji su pred nama, a to je suština teme Ekspa u Osaki", rekao je Malinović.
Arhitekta Jakša Nikodijević rekao je novinarima da su članovi tima koji su radili na izradi paviljona srećni što su uspeli da postignu da Srbija ima jedina živu fasadu i da je 95 odsto konstrukcije reciklabilno, a više od 80 odsto je ponovo moguće iskoristiti u izgradnji.
"To ispunjava neke od normativa EXPO Osaka 2025 'Design for Future Society', gde je održivost jedan od ključnih stubova", rekao je Nikodijević i naveo da su u izradi paviljona učestvovali i italijanski i belgijski arhitekti, kao i sa Dalekog Istoka.
Prema njegovim rečima, divan i intenzivan proces.
"I desilo se da smo zapazili da je oblik parcele na kojoj se nalazi naš paviljon vrlo sličan obliku Velikog ratnog ostrva koji je povukao nove diskusije da je fascinantna činjenica da u glavnom gradu jedne evropske države postoji netaknuta priroda", rekao je Nikodijević.
Kaže da mu je u procesu izrade pomogla činjenica da je naredna tema Ekspa 2027 u Beogradu: Igra(j) za čovečanstvo.
"Hteli smo da kroz okruženje pejzažnog mobilijara napravimo sadržaje koji pozivaju na sportske discipline, da imamo mesta koja su poput većih zona igrališta", rekao je Nikodijević.
Pored stalne postavke, tokom tematskih nedelja, u saradnji sa Privrednom komorom Srbije, paviljon će pružiti mogućnost srpskoj privredi da predstavi svoje proizvode i ideje.
Paviljon se prostire na 930 kvadratnih metara.
Po svom obliku podseća na oblik Velikog ratnog ostva u Beogradu, stavljajući fokus na održavanje netaknute prirode u urbanim sredinama.
Unutrašnjost paviljona predstavlja prikaz i značaj igre, dok se igralo svetlom kako bi se ilustrovali efekti Teslinih izuma.
Paviljon je podeljen na nekoliko sekcija – "Uči i igraj se", "Igraj i istraži", "Umetnost igre","Fer plej", "Igraj, uključi se i poveži se", "Razigrani umovi, razigrana budućnost", kao i deo posvećen EXPO 2027 Beograd.
Međunarodna izložba "EXPO 2025 Osaka" održava se od 13. aprila do 13. oktobra 2025. godine u Osaki (Japan), a Srbija će se na svom nacionalnom paviljonu predstaviti kao perspektivna poslovna destinacija promovišući proizvode domaćih kompanija sa potencijalom za plasman na japansko i druga međunarodna tržišta.
Izložba se odvija pod sloganom "Dizajniranje budućeg društva za naše živote" i velika su očekivanja da će Ekspo upravo u Japanu iznenaditi svet svojim inovacijama.
Srpski paviljon na svetskoj izložbi EXPO u Japanu prvog dana posetilo 10.000 ljudi
Paviljon Srbije na svetskoj izložbi EXPO 2025 u Osaki već prvog dana posetilo je više od 10.000 ljudi, što je rekord jedne dnevne posete, piše Tanjug.
"Prvog dana paviljon je posetilo više od deset hiljada posetilaca, što je do sada rekord. Imao sam tu čast da budem i u Milanu i u Dubaiju, u našem paviljonu, i ovo je rekord jedne dnevne posete. Cilj koji smo postavili je da imamo više od million posetilaca za ovih šest meseci trajanja izložbe", rekao je Generalni komesar Srbije za EXPO 2025 Žarko Malinović.
Na samom ulasku u paviljon, susreću se dve izložbe - u Osaki i Beogradu, a posetioci mogu da odmah započnu igru i učestvuju u kreiranju same izložbe.
Malinović podseća da je igra važna za sve nas i da čini suštinu naših života.
"Posetioci mogu da uzmu kliker kao univerzalni simbol igre, stave ga u kinetičku aparaturu koja pokreće samu izložbu, da bi ta izložba prešla iz kinetičke u digitalnu i objasnila koji su svi elementi igre", rekao je za Tanjug.
Važan deo izložbe posvećen je i porukama srpskih ličnosti koje su ostavile neizbrisiv trag u Japanu, a koji kroz svoje zvučne poruke prenose svoje misli o igri i značaj koji ima u njihovim životima - olimpijska šampionka sa Olimpijade u Tokiju Milica Mandić, selektor Dragan Stojković Piksi...
Malinović ističe da posetioci dobijaju EXPO pasoš i pečat srpskog paviljona čime završavaju posetu, ali samo jednim delom jer je to, kako kaže, most i početak putovanja ka EXPO 2027 Beograd.
"U samom paviljonu se nalazi i restoran u kojem posetioci mogu da konzumiraju i srpske specijalitete. Ovo je prvi put na EXPO da mi imamo svoj restoran. I to je jedan specifičan način predstavljanja, jer upravo to iskustvo kada zadovoljimo jednu od svojih primarnih potreba, to je potreba za hranom, mi stvaramo emociju sa zemljom koju smo posetili", ukazuje Malinović.
On ističe da ga raduje što je restoran svakodnevno pun, to pokazuje da se posetiocima sviđa srpska hrana imajući u vidu da Japanci prvi put u svojoj zemlji mogu da probaju recimo srpske ćevape, pite, vanilice i druge poslastice.
"Mi ćemo u ovih šest meseci dovoditi srpske kuvare, koji će ovde organizovati edukacije i 'kitchen show' za Japance, ali i japanske kuvare. Bili bismo posebno ponosni, da neko od tih japanskih kuvara, posle EXPO-a, poželi i otvori negde u Japanu srpski restoran. To bi bila jedna od najboljih 'ambasada' Republike Srbije u Japanu", istakao je Malinović.
(Ubrzanje.rs/Tanjug)
Video: Koliko jednu kompaniju košta da se digitalno transformiše: Koji deo te investicije pokriva država?
Ubrzanje Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.