Agromehanika uvela veštačku inteligenciju u poslovanje: Rezultati promena ogledaju se u ovih pet parametara

Vreme čitanja: oko 2 min.

Kompanija ranije implementirala ERP sistem, ali je uočena potreba za njegovom nadogradnjom

  • Kompanija postoji od 1962. godine i zapošljava više od 230 stručnjaka

  • Prepoznata je kao pionir u industriji proizvodnje poljoprivrednih mašina - u zemlji i ovom delu Evrope

  • Uveli su pomene u poslovanju uz pomoć veštačke inteligencije

Kompanija FPM Agromehanika sa sedištem u Boljevcima, prošla je kroz digitalnu transformaciju sa zapaženim rezultatima. Poslovanje je unapredila uz pomoć veštačke inteligencije i to tako što je smanjeno vreme potrebno za donošenje odluka, zatim kroz povećanje prihoda, smanjenje troškova i brže identifikovanje i rešavanje problema.

Kompanija je prepoznata na domaćem i tržištu jugoistočne Evrope, kao pionir u industriji, ali i kao tehnološki inovator koji stalno unapređuje svoju proizvodnu efikasnost.

Bave se proizvodnjom poljoprivrednih mašina, a zapošljavaju više od 230 visoko specijalizovanih stručnjaka.

"Kompanijin asortiman proizvoda je robustan i diversifikovan, obuhvatajući četiri glavne kategorije poljoprivrednih mašina. Osim primarnog fokusa na vlastite proizvode, Agromehanika se bavi i proizvodnjom specijalizovanih komponenti za druge evropske i globalne proizvođače u ovoj industriji.

Takođe, nudi niz dodatnih usluga kao što su termička obrada metala, peskarenje, cinkovanje i druge vrste obrada, servisirajući klijente iz različitih industrijskih sektora", navode stručnjaci Centra za digitalnu transformaciju, uz čiju je konsultantsku pomoć kompanija prošla kroz transformaciju.

Ipak dodaju ocenu da je bilo neophodno da kompanija sa šest decenija izuzetne tradicije, nadogradi već implementiran ERP (Enterprise Resource Planning) sistem.

"Nedostatak sofisticiranog sistema za praćenje proizvodnih aktivnosti često je dovodio do nepotpunih radnih naloga, uzrokujući dodatne prepreke u proizvodnji i skladištenju", navode jedan od primera.

Kroz konsultacije doneta je odluka da se ključni procesi optimizuju uz pomoć veštačke inteligencije (AI). To uključuje, naveli su, implementaciju AI u procesima izveštavanja, omogućujući analizu i predikcije u realnom vremenu; integraciju AI u komunikacijskim kanalima sa kupcima i dobavljačima i, treće, upotrebu AI u upravljanju i planiranju proizvodnih i ljudskih resursa u realnom vremenu.

Ova poslovna inteligencija, tzv. BI platforma, omogućila je agilni pristup kritičnim podacima, smanjujući vreme odlučivanja za 30 odsto, pokazuju kasnije analize. Rezultat je i povećanje prihoda za 20 odsto, kao i smanjenje operativnih troškova za 15 odsto.

Efikasnost u identifikaciji i rešavanju potencijalnih problema porasla je za 40 odsto, dok je, kažu, reakcijsko vreme smanjeno za 50 odsto.

"Nakon realizacije BI projekta, Agromehanika je postigla značajne prekretnice u pogledu efikasnosti, upravljanju troškovima, rizicima i strateškom odlučivanju. Postavljen je čvrst temelj za skalabilni rast, potkrepljen inteligentnim analizama podataka", ocenjuju stručnjaci CDT-a uz isticanje da upotreba veštačke inteligencije u poslovanju označava prelazak sa reaktivnog na proaktivno upravljanje.

(Ubrzanje.rs)