Evo kako je srpska kompanija koja posluje u 4 grada povećala prodaju: Jedan potez se nametnuo kao prioritet

Vreme čitanja: oko 2 min.

Prošli kroz proces digitalne transformacije, koji je "povukao" mnoge promene

Foto-ilustracija: Shutterstock
  • Imaju centre u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Čačku

  • Godišnje proizvedu više od 360.000 komada radne i specijalizovane zaštitne odeće godišnje

  • I pre transformacije bili su tehnološki opremljeni, ali sa osrednje ocenjenim stepenom digitalizacije

Jugotex Production je firma koja se bavi proizvodnjom lične zaštitne opreme, sa više 110 stalno zaposlenih stručnjaka. Ova kompanija proizvodi više od 360.000 komada radne i specijalizovane zaštitne odeće godišnje, a sarađuje i sa kompanijama iz regiona i Evrope, ne samo domaćim. Prolazeći kroz digitalnu transformaciju postigli su značajne rezultate, među kojima se ističe rast prodaje.

Kako ističu stručnjaci Centra za digitalnu transformaciju Privredne komore Srbije, svaki proizvod koji izlazi iz njihove proizvodnje nosi CE oznaku, što je potvrda visokog nivoa kvaliteta i bezbednosti.

Imaju četiri izložbeno-prodajna centra u ključnim gradovima Srbije: Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Čačku, a iako je reč o tehnološki naprednoj kompaniji sa proizvodnim pogonom koji je opremljen najsavremenijom tehnologijom i savremenim softverskim rešenjima, stepen digitalizacije kompanije pre transformacije ocenjen je kao osrednji.

B2B (Business-to-business) pojam je koji se odnosi na elektronsko poslovanje poslovnih subjekata.

Prema oceni CDT-a Jugotex je imao asimetričan nivo digitalne zrelosti. Komunikacija sa potencijalnim i postojećim klijentima i odvijala se na tradicionalan način. Procesi akvizicije korisnika, ugovaranja, pripreme ugovora i profaktura vršili su se kroz konvencionalne kanale: telefon, e-mail i direktne razgovore. Ovo je usporavalo skaliranje i odnos sa klijentima, a stvaralo je i potrebu za većim ljudskim resursima u segmentima prodaje i podrške.

B2C (business to consumer) je pojam koji se odnosi na poslovni model direktne komunikacije sa korisnicima, bez posrednika.

Ciljevi kompanije su se usmeravali prema otvaranju internet kanala prodaje i komunikacije, i povećanju digitalne vidljivosti. Prioritet u prvoj fazi digitalne transformacije bio je postavljanje kvalitetne web prezentacije sa integrisanom e-prodavnicom, koja omogućava proširivanje na tržište EU. Plan je bio da bude višejezična, kao i da ima prikaz svakog proizvoda sa informacijama o kvalitetu, sertifikatima, testovima, dizajnu, i korišćenju.

U prvih mesec dana od lansiranja, zabeležen je ohrabrujući porast prodaje. Ovo indikuje da bi Jugotex Production u narednih šest meseci mogao

ostvariti rast od oko 25 odsto. Već su, navode iz CDT-a, zaprimljeni novi upiti od B2B i B2C klijenata, što, dodaju, ukazuje na potencijalni porast u broju korisnika.

Višejezična platforma kompanije od tada je beležila posete iz različitih delova Evropske Unije, što je ohrabrujuć pokazatelj za budući internacionalni rast, a prve povratne informacije od korisnika ukazuju na visok nivo njihovog zadovoljstva.

(Ubrzanje.rs)