Njihov biznis procenjen je na 200 miliona €, sad idu ka 9 nula: U Srbiji zapošljavaju vrhunske talente
U Intervjuu za Ubrzanje operativni direktor Ominimo Insurance govorio je o razvoju startapa, nevoljama na početku i velikim snovima
-
Kada su pokretali posao, nisu dobili podršku investitora
-
Druge savetuje da ne odustaju
-
Veruje da će do kraja 2026. godine njihov startap biti procenjen (bar) na milijardu dolara
Ominimo Insurance procenjen je na 200 miliona evra. Manjinski udeo prodao je osiguravajućoj kući Zurich Insurance Group, čime je ciriška kompanija postala ne samo akcionar, već i strateški partner Ominima. Startap posluje na mađarskom tržištu, a ima ogranak u Srbiji. Ostvareni uspeh za manje od godinu dana postojanja kandiduje ga za jednoroga, a poslovanje u Srbiji - za status prvog srpskog jednoroga.
"Dvojica od trojice koosnivača su iz Srbije. Odmah nakon lansiranja otvoren je ogranak u Srbiji, razvojni centar firme, u kome je zaposleno više od 25 ljudi", rekao je u intervjuu za Ubrzanje operativni direktor Ominimo insurance Luka Bućan.
"Smatramo se srpskim startapom iako ne ostvarujemo prihode u Srbiji", dodao je, navodeći da ovde razvijaju proizvod i da to čine mladi talenti iz naše zemlje.
Rekao nam je i da su raspoloženi da prošire tim, te da zapošljavaju matematičare, programere i poslovne analitičare.
Razgovarali smo i o tome šta znači to da je kompanija procenjena na 200 miliona evra - za zaposlene i za Srbiju, kao i o planovima za budućnost.
Planiraju širenje na tri tržišta, ali ne i na srpsko.
"Ono što je ključni razlog zašto trenutno ne poslujemo u Srbiji jeste regulacija. Cene obaveznog auto-osiguranja u Srbiji su regulisane, centralno se određuju i to je nešto što nas sprečava. To nas izdvaja, naša je kompetitivna prednost; da toga nema, ne bismo mogli ni da osvajamo tržište. Drugi razlog je veličina tržišta. Zemlje u koje sad ulazimo kao što su Poljska, Švedska i Holandija, su pet, šest puta veća tržišta od Srbije, tako da i to negde 'igra' u budućim planovima", rekao nam je Bućan.
"Ako vas neki fond odbije, to ne znači da je ideja loša"
Kompanija postoji nešto manje od godinu dana. Bavi se osiguranjem automobila, a planiraju i proširenje ponude. U svom poslovanju koriste veštačku inteligenciju, a u poređenju sa konkurencijom iz Velike Britanije, kompanijom Maršmelou (Marshmallow) koja duže postoji, veruju da im ide bolje.
Sa Bućanom smo govorili i o savetima za mlade preduzetnike, koji čekaju pravu podršku ili pravi čas da se otisnu na globalno tržište, ali i o pojmovima koje su startapi i tehnologija uneli u javni govor. Objasnio nam je koje su njegove nadležnosti kao jednog COO firme, na koji se način razlikuju od nadležnosti CEO-a.
Naveo nam je i primer koji ohrabruje. Tiče se prikupljanja sredstava za razvoj vizije čuvenog američkog sajta za iznajmljivanje smeštaja. U eri pre njihovog postojanja, koju mnogi savremeni turisti ne poznaju, investitori nisu imali sluha za njihov plan.
"Brajan Česki, koji je koosnivač AirBnB, pre 15-ak godina tražio je sredstva na valuaciju od milion i po dolara za AirBnB, pričao je sa sedam VC fondova, pet su ga odbili, dva mu nisu ni odgovorili, a ta firma danas vredi otprilike 80 milijardi dolara na berzi. Tako da ako vas neki fond odbije, to ne znači da je ideja loša, nego samo da trenutak nije pravi i da se možda traže neki rezultati da bi se došlo do finansiranja", istakao je.
Govorio nam je i o počecima Ominima, navodeći da na početku ni sami nisu imali sreće sa investitorima. U međuvremenu su postali profitabilni i ne očekuju novu rundu finansiranja u skorije vreme.
Ceo intervju pogledajte ispod.
(Ubrzanje.rs)